édes sütemény , rétes , túró ,

Túrós rétes – egy igazi csoda!

Úgy gondoltam, nem szeretem a rétest. Ha lehetett mást is választani, akkor nem a rétesre esett a választásom. Azonban mióta látom a boltok polcain a réteslapot, valami megmozdult bennem, és újra meg újra azt éreztem, hogy rétest kellene készítenem. Hiszen így annyira egyszerű, és gyors! Mint a pizzás háromszög kész leveles tésztából, ami annyira nehezen kerül fel a blogba...! Csak mert hamarabb elfogy, minthogy azt mondaná: csíííízzz. Esélye sincs. Szóval bár a családtagok nem repkedtek az örömtől, de azt mondtam, eszik-nem eszik, akkor is megsütöm, mert én viszont egyre jobban kívántam ezt a rétest. Úgyhogy nekiálltam, és tényleg pillanatok alatt össze lehet állítani, nincs vele sok macera. Persze nem kellett senkinek sem a torkán lenyomni, mert már a sülő rétes illatára bekuckóztak a konyhába, és türelmetlenül várták, mikor haraphatnak bele az illatos csodába. 😄  Előkészületek: 10 perc Elkészítés: 20 perc Összesen ennyi idő: 30 perc Adag: 3 rúd Hozzávalók

Úgy gondoltam, nem szeretem a rétest. Ha lehetett mást is választani, akkor nem a rétesre esett a választásom. Azonban mióta látom a boltok polcain a réteslapot, valami megmozdult bennem, és újra meg újra azt éreztem, hogy rétest kellene készítenem.

Hiszen így annyira egyszerű, és gyors! Mint a pizzás háromszög kész leveles tésztából, ami annyira nehezen kerül fel a blogba...! Csak mert hamarabb elfogy, minthogy azt mondaná: csíííízzz. Esélye sincs. Szóval bár a családtagok nem repkedtek az örömtől, de azt mondtam, eszik-nem eszik, akkor is megsütöm, mert én viszont egyre jobban kívántam ezt a rétest. Úgyhogy nekiálltam, és tényleg pillanatok alatt össze lehet állítani, nincs vele sok macera. Persze nem kellett senkinek sem a torkán lenyomni, mert már a sülő rétes illatára bekuckóztak a konyhába, és türelmetlenül várták, mikor haraphatnak bele az illatos csodába. 😄 

Előkészületek: 10 perc Elkészítés: 20 perc Összesen ennyi idő: 30 perc Adag: 3 rúd
Hozzávalók a réteslapok összeállításához:
  • 1 csomag bolti réteslap (amit én vettem, abban 9 db réteslap volt)
  • 7 dkg margarin
  • 2 evőkanál tejföl
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 0,5 kg túró
  • pici só
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg cukor
  • 4 evőkanál búzadara
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1-2 evőkanál tejföl (rétesek tetejére)
Túrós rétes elkészítése:

Előmelegítjük a sütőt alsó-felső, 180 fokra. A túrós töltelék hozzávalóit összekevrjük, és félretesszük. A 7 dkg vajat megolvasztjuk. A réteslapokat kicsomagoljuk, és egyetlenegy réteslapot leteszünk egy sütőpapírra. Ezt óvatosan megkenjük az olvasztott vaj egy részével, majd ráhelyezzük a második réteslapot, amit szintén megkenünk olvasztott vajjal, aztán jöhet rá a harmadik lap is. Ezt már nem kenjük meg margarinnal, hanem erre a túrós töltelék 1/3-ad részét tesszük egy csíkban  úgy, hogy a felénk eső oldalától kb 5 centit hagyjunk el, és a két végétől is 3-4 centit. Aztán a két végénél behajtjuk a túrós töltelék felé, és magunk felől elkezdjük feltekereni a rétest. Amikor ezzel megvagyunk, áthelyezzük egy sütőpapírral bélelt tepsire, és előveszünk egy következő réteslapot. Ugyanezt megcsináljuk, 3 réteslap közé olvasztott vaj, aztán töltelék, tekerés. És jöhet a következő 3 réteslap.

Így összesen 3 darab rétes lesz a végeredmény. A maradék olvasztott vajhoz keverjünk 1-2 evőkanál tejfölt, és ezzel lekenjük mind a három rétes tetejét, és oldalát. Ezután betoljuk az előmelegített sütőbe középre, és körülbelül 20 percig sütjük. Figyeljünk rá (minden sütő más, ezért lehet pár perccel hamarabb, vagy később kell csak kivenni), és ha elkezd sülni a teteje, akkor már jó lesz. Még melegen, porcukorral meghintve tálaljuk. De másnap is nagyon finom, ha egy jól zárható dobozban tároljuk.

Mindenkinek kellemes rétes sütést kívánunk.

Terjesztés: ha elviszed a receptet, kérlek jeleníts meg egy hivatkozást, hogy itt találtad. Köszönöm előre is. 💚 Nyilván te sem szeretnéd, hogy csak úgy elvigyék a munkádat szó nélkül, miközben te több órát dolgoztál vele! A képeket pedig kérlek, csak egészében használd fel, ne vágd le róla a logókat, mert szerzői jog védi őket. Legyünk egymásra tekintettel! 😊

Megjegyzések

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett fényképek az általunk ténylegesen elkészített ételekről, vagy azok fázisairól készültek. A képeket szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett receptek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2013-2023 www.eztfaldfel.hu