dió , édes sütemény , krémes , pisztácia ,

Diókrémes szelet

Ezt a süteményt évekkel ezelőtt kóstoltam legelőször, s onnantól jó ideig ez volt a kedvencem. Nálunk pár évig elképzelhetetlen volt a húsvét úgy, hogy ne készítettük volna el. Most is meg akartam sütni húsvétra, de úgy lebetegedtem, hogy örültem, ha a hidegtálakkal elkészülök. Így - nagy sajnálatomra - a család süti nélkül maradt, csak az ischler volt készen, mert annak pár nappal azelőtt nekiláttam. Viszont elhatároztam, hogy ha jobban leszek, mindenképpen elkészítem, mert a családom amúgy is ki van éhezve a sütire (húsvét előtt már nem nagyon sütöttem, hiszen minek, majd húsvétkor... aztán elmaradt a betegség miatt) . Szóval ez a diókrémes álom... nagyon intenzíven diós, krémes, és tömény, úgyhogy nagyon sokat nem lehet megenni egyszerre ebből a finomságból. De éppen ezért tökéletes családi, vagy baráti összejövetelekre, óvodába, iskolába, munkahelyre - ha kedveskedni akarunk. Az ünnepekről nem is beszélve! Mert az biztos, hogy mindenki megnyalja majd mind a tíz ujját, ha m

Ezt a süteményt évekkel ezelőtt kóstoltam legelőször, s onnantól jó ideig ez volt a kedvencem. Nálunk pár évig elképzelhetetlen volt a húsvét úgy, hogy ne készítettük volna el. Most is meg akartam sütni húsvétra, de úgy lebetegedtem, hogy örültem, ha a hidegtálakkal elkészülök. Így - nagy sajnálatomra - a család süti nélkül maradt, csak az ischler volt készen, mert annak pár nappal azelőtt nekiláttam.

Viszont elhatároztam, hogy ha jobban leszek, mindenképpen elkészítem, mert a családom amúgy is ki van éhezve a sütire (húsvét előtt már nem nagyon sütöttem, hiszen minek, majd húsvétkor... aztán elmaradt a betegség miatt). Szóval ez a diókrémes álom... nagyon intenzíven diós, krémes, és tömény, úgyhogy nagyon sokat nem lehet megenni egyszerre ebből a finomságból. De éppen ezért tökéletes családi, vagy baráti összejövetelekre, óvodába, iskolába, munkahelyre - ha kedveskedni akarunk. Az ünnepekről nem is beszélve! Mert az biztos, hogy mindenki megnyalja majd mind a tíz ujját, ha megkóstolja ezt a mutatós, diókrémes süteményt.

Előkészületek: 20 perc Elkészítés: 50 perc Összesen ennyi idő: 70 perc Adag: 1 tepsi
Hozzávalók a diók krémes szelet tésztájához:
  • 8 tojás sárgája
  • 210 g porcukor
  • 150 g finomliszt
  • 5 tojásfehérje
  • 1 csapott mokkáskanál őrölt fahéj
  • konyhasó
Hozzávalók a diókrémes szelet krémjéhez:
  • 2 zacskó vaníliás pudingpor
  • 6 dl tej
  • 225 g porcukor
  • 40 g vaníliás cukor
  • 300 g darált dió
  • 1 evőkanál rum
  • 1 narancs leve
  • 300 g margarin
  • vágott pisztácia a díszítéshez
Diókrémes szelet elkészítése:

A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük. A tojássárgákat a cukorral kikeverjük, kanalanként hozzáadjuk a fahéjjal összekevert lisztet, és a habot, majd ezt a masszát három adagra osztjuk.

Adagonként közepes méretű, sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, és előmelegített sütőben, mérsékelt tűznél világossárgára sütjük 8-10 perc alatt. Arra vigyázzunk, hogy ne süssük túl a tésztát, mert akkor kiszárad. S ne ijedjünk meg attól sem, hogy ragadni fog a tészta - teljesen természetes. Miután kisütöttük mind a három lapot, hagyjuk őket teljesen kihűlni.

A krémhez a pudingport utasítás szerint, de csak 6 dl tejjel, és a 225 g porcukor felével sűrű péppé főzzük. Még melegen hozzáadjuk a darált diót, amikor langyos, a rumot is. A narancsot kettévágjuk, kinyomjuk a levét, és átszűrjük. A vajat habosra keverjük a maradék porcukorral, és a vaníliás cukorral, kanalanként óvatosan beledolgozzuk a narancslevet, és simára keverjük a diós pudinggal.

A krémmel megkent tésztalapokat egymásra illesztjük, a felsőt villával megcifrázzuk, vágott pisztáciával díszítjük, és egy napra hidegre tesszük. Másnap lehet szeletelni. Jó nassolást! 😊

Terjesztés: ha elviszed a receptet, kérlek jeleníts meg egy hivatkozást, hogy itt találtad. Köszönöm előre is. 💚 Nyilván te sem szeretnéd, hogy csak úgy elvigyék a munkádat szó nélkül, miközben te több órát dolgoztál vele! A képeket pedig kérlek, csak egészében használd fel, ne vágd le róla a logókat, mert szerzői jog védi őket. Legyünk egymásra tekintettel! 😊

Megjegyzések

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett fényképek az általunk ténylegesen elkészített ételekről, vagy azok fázisairól készültek. A képeket szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett receptek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2013-2023 www.eztfaldfel.hu