Medvehagymás-kapros kefirkrém – vajkrém helyett

A medvehagyma egy olyan dolog, amiről sokat hallottam már, de még egyáltalán nem találkoztam vele eddig. Azt sem tudtam, hogy milyen az íze. A fővárosban lakunk - annak is a közepén -, így errefelé nem nagyon lehet csak úgy kimenni a szabadba, és szedni. Ennek (is) köszönhetően ezidáig csak sóvárogtam utána. Azonban mivel évről évre növekszik a népszerűsége ennek a természetes csodaszernek , egyre több helyen lehet kapni. Most már nem csak a piacokon, de néha még a boltokban is ránk kacsint a zöldséges pultról. Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy csomaggal, és megismerkedem vele közelebbről is. Nem bántam meg. Kinézetre leginkább a sóskára emlékeztet, íze azonban leginkább a fokhagymára hajaz. Az erős, lédús és roppanós szára még kellően csípős is - akár a fokhagyma -, míg zöld levele ennél jóval lágyabb. Gondolkodtam, mit készíthetnék belőle. Mivel a napokban arra készültem, hogy a házi vajkrém és a házi mascarpone nyomán készítsek egy jó kis kefirkrémet, úgy döntöttem, e
A medvehagyma egy olyan dolog, amiről sokat hallottam már, de még egyáltalán nem találkoztam vele eddig. Azt sem tudtam, hogy milyen az íze. A fővárosban lakunk - annak is a közepén -, így errefelé nem nagyon lehet csak úgy kimenni a szabadba, és szedni. Ennek (is) köszönhetően ezidáig csak sóvárogtam utána. Azonban mivel évről évre növekszik a népszerűsége ennek a természetes csodaszernek, egyre több helyen lehet kapni. Most már nem csak a piacokon, de néha még a boltokban is ránk kacsint a zöldséges pultról. Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy csomaggal, és megismerkedem vele közelebbről is. Nem bántam meg. Kinézetre leginkább a sóskára emlékeztet, íze azonban leginkább a fokhagymára hajaz. Az erős, lédús és roppanós szára még kellően csípős is - akár a fokhagyma -, míg zöld levele ennél jóval lágyabb.



Gondolkodtam, mit készíthetnék belőle. Mivel a napokban arra készültem, hogy a házi vajkrém és a házi mascarpone nyomán készítsek egy jó kis kefirkrémet, úgy döntöttem, első medvehagymás ételem egy jó kis medvehagymás-kapros kefirkrém lesz. Elkészítettem, és annyira ízlett, hogy úgy döntöttem, megosztom az olvasóinkkal is...

Hozzávalók a medvehagymás-kapros kefirkrémhez:
- 5 szép nagy levél medvehagyma
- kapor ízlés szerint
- 2 csapott mokkáskanál konyhasó
- 2 nagy pohár (450 gramm) élőflórás kefir

Medvehagymás-kapros kefirkrém elkészítése:
Az elkészítése nagyban hasonlatos a házi vajkrém és a házi mascarpone elkészítési módjához. A két nagy doboz kefirt öntsük bele egy nagyobb edénybe, adjuk hozzá a sót, keverjük össze alaposan, majd öntsük bele egy sűrű szövésű anyagba (géz, konyharuha, textilpelenka, stb.), majd ebben kössük batyuba, és akasszuk fel valami hűvös helyen. Tegyünk alá egy tálat, amibe csepeghet az értékes tejsavó. Hagyjuk így 12 órán át csepegni. Ha letelt az idő, bontsuk ki a batyut, és a benne lévő sűrű kefirkrémet tegyük egy lezárható műanyag edénybe. A medvehagymát és a kaprot (ha nem szárítottat vettünk), vágjuk apró darabokra, majd keverjük el egyenletesen a kefirkrémben. tegyük be a hűtőbe, és hagyjuk, hogy az ízek pár óra alatt összeérjenek. Ezzel el is készült az istenien finom medvehagymás-kapros kefirkrém.



Kenhetjük kenyérre, zsemlére, pirítósra, de akár egy finom, meleg lángos feltétjének is kiváló (ma így is ettem). Mindenkinek jó étvágyat kívánunk a medvehagymás-kapros kefirkrémhez... :-)

UPDATE 2014.04.03 - Később a kinyert tejsavót többféleképpen is felhasználhatjuk. Mi leginkább nyersen, mindenféle hőkezelési eljárás nélkül használjuk, mert úgy marad meg benne a legtöbb értékes anyag. Készíthetünk belőle remek tejsavó alapú zöldség- és gyümölcsitalokat például. A zöldségitalokhoz kiválóan alkalmas a sós tejsavó, de a gyümölcsös savóitalokhoz jobb a sótlan savó. Ez esetben a krémet előre ne sózzuk meg, csak majd a lecsepegtetést követően - amikor a medvehagymát is hozzákeverjük. Persze ez esetben kevesebb só fog kelleni...

Terjesztés: ha elviszed a receptet, kérlek jeleníts meg egy hivatkozást, hogy itt találtad. Köszönöm előre is. 💚 Nyilván te sem szeretnéd, hogy csak úgy elvigyék a munkádat szó nélkül, miközben te több órát dolgoztál vele! A képeket pedig kérlek, csak egészében használd fel, ne vágd le róla a logókat, mert szerzői jog védi őket. Legyünk egymásra tekintettel! 😊

Megjegyzések

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett fényképek az általunk ténylegesen elkészített ételekről, vagy azok fázisairól készültek. A képeket szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett receptek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2013-2023 www.eztfaldfel.hu